Train je bekkenbodemspieren voor meer plezier

Zo train je jouw bekkenbodemspieren voor meer plezier in bed

Je bekkenbodemspieren trainen zorgt voor meer plezier in bed. Je bekkenbodem biedt niet alleen ondersteuning aan het bekken, maar het zijn ook spieren die ervoor zorgen dat seks nog lekkerder wordt. Je bekkenbodem trainen zorgt ervoor dat de bloedtoevoer naar je vagina, je vaginale spanning en de vochtigheid van de vagina toe zullen nemen. Hierdoor zal je meer opgewonden worden. 
En als de bekkenbodemspieren zich beter samen kunnen trekken, zal ook de intensiteit van het orgasme verhogen. Ook zal het de vaginale opening strakker maken, wat voor zowel jou als je partner een genot is. Wij vertellen je in dit artikel hoe je jouw bekkenbodemspieren kunt trainen door onderstaande oefeningen toe te passen. Lees snel verder!

Doe de kegeloefening

Je bekkenbodemspieren trainen begint bij de kegeloefening. Hierbij ga je op het toilet zitten en probeer je je plas te stoppen. Vervolgens laat je de straal opnieuw lopen, stop je nog een keer en leeg je je blaas geheel. Lukt je dit, dan heb je zojuist gebruik gemaakt van je bekkenbodemspieren. Doe dit echter niet te vaak, omdat je anders blaasontsteking kunt krijgen. Wanneer je weet waar je bekkenbodemspieren zich bevinden, kun je je bekkenbodem trainen waar je maar wilt. Of je nu op de bank zit, in de rij staat bij de kassa of als je in de file staat. Hierbij plas je dus niet, maar beweeg je wel je bekkenbodemspieren.

Rugoefening 1

Je kunt ook je bekkenbodem trainen door een simple rugoefening. Ga op je rug liggen en houd je benen ietwat gebogen. Zet je voeten plat op de vloer neer en richt je knieën naar het plafond. Vervolgens plaats je een kussen tussen de binnenkant van je dijen. Wat je nu gaat doen, is de kegeloefening die wij hierboven beschreven hebben. Wat je hierbij nog extra doet, is je buikspieren trainen door zowel hoofd als schouders een stukje boven de grond te houden. Je nek kun je ondersteunen met je handen. Houd deze oefening een minuut vol of doe dit tijdens drie keer diep in en uitademen. Wat er gebeurt, is dat je zowel je diepe buikspieren als je bekkenbodemspieren aan het trainen bent, wat je bekkenbodem nog meer ten goede komt. 

Rugoefening 2

Wij hebben ook nog een andere rugoefening voor je in petto om je bekkenbodemspieren te trainen. Hierbij ga je wederom op je rug liggen en doe je de kegeloefeningen die wij al beschreven hebben. Tussendoor breng je je rechterknie naar je borst en doe je over het midden van je voet een sjaal. De uiteinden houd je vast en je rechterbeen strek je naar het plafond voor zover je dit kunt. Je linkerbeen houd je op de grond. Beweeg je rechterbeen opzij naar de vloer, houd dit vast en beweeg weer naar het midden toe. Vervolgens ga je je been naar de andere kant bewegen, houd je dit weer vast en beweeg je weer naar het midden. Zorg ervoor dat je bekken goed op de grond blijven liggen. Je kunt zoveel sets van deze oefening doen als je zelf wilt, maar vergeet hierbij niet van been te wisselen.

Met deze oefeningen kun je optimaal jouw bekkenbodemspieren trainen.

Recente blogs

De beste prostaat stimulators

Tips voor een intenser orgasme

Wat is prostaat stimulatie

Womanizer vs Satisfyer

Waarom is seks gezond?

Svakom Ella NEO review

Lovense Dolce review

De beste seksspeeltjes voor vrouwen

De beste seksspeeltjes voor mannen

De beste luchtdruk vibrators

Weetjes over het orgasme

Hoe begin je met sextoys in je relatie?